sobota, 24 września 2011

XYZAudio.pl RIP. Najprawdopodobniej…

Edit: Jednak nie RIP ;) Wróciło w trochę innej formule:
forumbezboga.cba.pl/
==============================================

Moje wysiłki w celu znalezienia darmowego serwera z możliwością importu użytkowników i bazy spełzły na niczym, więc tym samym nie widzę sensu w kontynuacji tego projektu. Cóż, czasami trzeba umieć powiedzieć stop :)

Oczywiście mógłbym zacząć od zera, ale po prostu mi się nie chce. Mógłbym także, co oczywiste, wykupić jakiś komercyjny serwer, ale na finansowy sukces forum o takim profilu nie ma co marzyć. Forum audio, które ma szansę na większą ilość userów, MUSI być forum audiofilskim, ponieważ większość rozmów o audio, to są rozmowy o „brzmieniu” kabli, odtwarzaczy CD i wzmacniaczy, czyli idiotyczne rozmowy, które nie mają żadnego sensu. Kompletnie mnie to nie interesuje, chyba, że w celach krytyki, albo w celu niewybrednej i ludycznej zabawy ;) Największe takie głupoty wypisuje się i tak na audiostereo, albo audiohobby, więc jak chcę, żeby mnie zęby pobolały od czytania tych idiotyzmów, to tam wchodzę i rozkoszuję się bezmiarem ludzkiej głupoty :) Ludzie wciąż potrafią mnie zadziwić pod tym względem :)

Chciałbym niniejszym serdecznie podziękować wszystkim użytkownikom xyzaudio.pl, za wkład, jaki wnieśli do tego forum. To było na pewno ciekawe doświadczenie i wiele ciekawych rozmów.

Mam zamiar dalej rozszerzać mojego bloga, jeszcze parę rzeczy w audio można opisać i mam na to pomysły. Dyskusje pod artykułami są mile widziane. Na pewno będę je śledził i brał w nich udział.

19 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Szkoda odejścia zacnego forum do krainy wiecznych odsłuchów. Może wrócisz do pisania na AH lub AS? Zawsze z przyjemnością czytam Twoje wpisy.
cadam

XYZPawel pisze...

szkoda, ale ile można pisać to samo ? nawet, gdy jest to prawda ? ;) Czy jest sens dyskutować nad tym, że 2+2=4 ?!? Na AS blokują ludzi nawet za najmniejsze podejrzenie, że są mną :P Na AH wieje nudą i Lancasterem :) ale zawsze można coś skrobnąć w komentarzach na tym blogu ;) Mam zamiar czasami coś tutaj popisać, jak zwykle ;) Dzięki za miłe słowa :)

Anonimowy pisze...

Dyskusje audiofilskie są raczej klubem rozrywkowym wiec nie ma się co obruszać na rozważania brzmienia kabli i podstawek. Razi dopiero kiedy ubiera się je w szaty popularno-naukowych wypowiedzi. Prostowanie garbatych jest zadaniem medycyny i słabym tematem do zorganizowania forum dyskusyjnego. Wkrótce doprowadziłoby do nudnego powtarzania i wytykania tych samych bzdur z audiofilskich wypowiedzi. Było potrzebne żeby dyskutować z forami, na których nie tolerują innego zdania. To samo możesz robić przez bloga, zamieszczając co ciekawsze wpisy audiofilskich poetów.
Nawiedzony Audiofil

Anonimowy pisze...

To niemal dokładnie ta sama sytuacja z jaką borykają się ateiści którzy chcą czegoś więcej niż tylko nie wierzyć ;).
Tworzenie własnych "enklaw" nie ma sensu, bo przekonywanie już przekonanych nie jest super-smart pomysłem, z kolei obozu przeciwnego przekonać się nie da.

Moja propozycja dla PawłaXYZ jest taka(o ile jeszcze ma siłę/ochotę), aby nie starać się tworzyć czegoś co żyje w czasie rzeczywistym i wymaga uwagi/czasu(forum n.p.), tylko czegoś w rodzaju portalu wiedzy o Audio.

Jedno miejsce, w którym można by zebrać linki, artykuły...
Coś do czego można wygodnie i szybko sięgnąć dyskutując z nawiedzonymi ;-)

No tak, marzy mi się coś w rodzaju Racjonalnej Encyklopedii Audio ;-)

pozdrawiam

Jancio

XYZPawel pisze...

Taaa, wszystko to prawda ;) miałem nadzieję, że na XYZAudio pojawią się "wierzący" i będzie, przynajmniej śmiesznie :) ale nic z tego nie wyszło, bo się bali :))
Mam taką nadzieję, że ten blog stanie się takim Małym Centrum Rozsądku w Audio ;) Jest wygodne, bo nie trzeba inwestować w domenę i serwer. Będę co jakiś czas pisał, więc coś się będzie działo... Mam zamiar niedługo napisać o przygodach z tworzeniem serwera mediowego :)

Anonimowy pisze...

Szkoda Pawle forum XYZ AUDIO, nie wiedziałem, że są aż takie problemy z darmowymi serwerami ... Zanim na dobre się zaczęło to już się skończyło. Mam propozycję, zrób profil/grupę na Facebook`u, wg. mnie jest to dobry pomysł,wszystko masz tam gotowe.
Over.
Fan AS

Anonimowy pisze...

Cześć . Szkoda że z forum nie wypaliło. Fani AS jak wyżej się chyba cieszą, podobnie jak fani kiełbasy wyborczej po wyborach, fani wyrobów czekoladopodobnych…. A pardon, łapię sens powyższego wpisu: to reklama produktu: wiatrak (fan) marki AS. Ja tam znam tylko wiatraki scythe, nie znam się….
No cóź, przeglądam bloga i jestem bardzo za. Fakt, że dowiedziałem się o nim z audioS, moderacja nie wycięła czyjejś wzmianki o Twoim blogu z jakiegoś bieżącego wątku o miniwieżach. Może tam czujność cenzury mniejsza bo nie spodziewała się odrastania herezji na tak skromnym budżetowo odcinku??

Co do opisywanych przez Ciebie przygód z kasowaniem konta i nagonką na forum AS – no cóż, chyba nie od dziś głupota ludzka najlepiej kwitnie podlana sosikiem instynktu stadnego? Jest to niestety widoczne na wielu forach, nie tylko audioS. A jeśli z szerzerzenia głupoty jakiś cwaniak nabija sobie kabzę to efekt murowany.

Co do tego kto ma/miał rację, Ty czy „oburzona społeczność audioS”…. Jakiś rozumny facet dawno temu twierdził że płyta CD jest okrągła i dźwięk gra bo płyta się porusza. Szacowne gremium pewnej Ważnej Organizacji korzystające z powszechnego poparcia kształconych przez nie same Mas twierdziło, że płyta jest tylko płaska i nieruchoma w dodatku. I że nic się nie porusza – a gra. I ogłosiło że facetowi spali wzmacniacz za głoszenie poglądów przeciwnych. Człowiek ten mógł tylko apelować do ludzkiego rozumu i oczywistości budowy odtwarzacza CD, twierdząc: „a jednak się porusza”. Szacowne gremium przejęło za jakiś czas jego poglądy, przerabiając je po swojemu i nauczając w swoich szkółkach, i produkując płyty i odtwarzacze. Które dzięki powszechności głupoty i strachu wykorzystywało później na różne sposoby, np. w swojej stacji radiowej w kraju nad Wisłą… ups, STOP!;)

Będąc laikiem w niuansach audio, sensowność ślepych testów odgadłem na rozum. Jeżeli nawet w wątku o sprzęcie mini jakiś guru pisze szaremu użytkownikowi: „kabel kup za jakieś 10-15% wartości sprzętu”, „kabel X gra tak i tak a Y tak i tak”. To jakoś na ten przeklęty rozum powstaje pytanie: czy na 10 prób z kablem X i Y odgadłbyś który jest który, o cny guru? Z Twojego bloga dowiedziałem się że to testy ABX, nie natrafiłem na tak podstawową informację NIGDZIE indziej. Fakt że szukałem tylko w pl necie i amatorsko. No cóż, audiofilem nigdy nie byłem ale z bloga wynika że jednak warto czasem wierzyć bardziej w swój rozum, niż WIERZYĆ jak Wierzący;) Co daje do myślenia w rozważaniach typu: a może w nowym domu jakiś fajny nowy sprzęt audio w miejsce posiadanego mini? Zobaczmy co tam ludzie na audioS piszą o sprzęcie X…. ? Czy aby „gra”??? ;)) XYZPawel, pisz dalej – z forum nie wyszło ale ktośtam jeszcze chciałby poczytać o czymś co jest w zgodzie z rozumem, powiedzmy ich subiektywnym rozumem. A nie dlatego że pisze to guru z forum który ma 30 tysięcy postów i wianuszek wyznawców – klakierów-wiernych wasali… I za przyklaśnięcie wywodom guru’m co nawet nie słyszeli a wiedzą co jak zagra, ci pogłaszczą po łebku. Tymczasem czytam bloga wstecz i pozdrawiam.

Rzekłem - Neurilidiri

P.s.
No, no… ale te grafiki na Twoją cześć z forum audioS… W formie coś jak „olbrzym i zapluty karzeł reakcji”. Mentalność twórców wyczuwa się też podobną. No – toż tam też gremia na temat jedynej słusznej linii myślenia obradowały wtedy, zjazdy plenarne to chyba się nazywało….Cztery klasy szkółki partyjnej w obradowaniu i stawianiu wytycznych przeszkodą nie były.
Gratuluję bycia natchnieniem artystów, choćby socrealistycznych.

Anonimowy pisze...

Jestem sierota po XYZAudio.pl i przez to probuje cos tam skrobac na AS.
Milo sie z Wami rozmawialo panowie.
"nawiedzony", "fan", "pawle", "cadam" ... szkoda ze misja forum sie zakonczyla. Ja, kablowy skrytolubca, lubilem te wszystkie rozmowy.
Pozdrawiam.

PS.
Na AudioShow 2011 (na ktorym nie bede) proponuje zrobic taki maly happening i przyjsc duza grupa z plakietkami "XYZPawel".
Ciekawym jakie to wywolalo by reakcje bufoniastej gawiedzi.

Krzysiek71

XYZPawel pisze...

pozdrawiam wszystkie pozytywne "sieroty" ;) Pomysł z plakietką niezły, ale lepsza byłoby koszulka z napisem XYZPawel i planszą strzelecką, dla ułatwienia celowania :))) Widzę, że pamieć o mnie na AS jest ciągle żywa ;) każdy nowy użytkownik to potencjalny XYZPawel :)

pivus pisze...

A może jednak reaktywacja forum? Niestety nie wiem ilu było użytkowników i na ile forum było popularne. Link jest już nieaktywny.
Jest dużo darmowych serwerów które umożliwiają prowadzenie forum. Np. cba.pl. Tylko nie są to wprost serwery do obsługi forum, a ogólne do różnych skryptów PHP. W tym przypadku import/export całego forum włączając użytkowników nie jest problemem. Wiem, bo sam to trenowałem. Możliwe jest stworzenie całkowicie darmowego forum z możliwością migracji na inny darmowy serwer. Pewną wadą takiego rozwiązania jest użycie domeny dostawcy, czyli np. z końcówką cba. Można oczywiście zarejestrować własną domenę, ale to już jest konkretny wydatek.
Gdybyś był zainteresowany reaktywacją forum, daj znać. Pewnie musiałby się zmienić adres i raczej nie miałby sensu import starego forum (Chociaż to dałoby się pewnie zrobić, jeżeli był to któryś z popularnych skryptów, np. PHP BB).

W sumie istotne jest to, czy widzisz sens reaktywacji forum.
Jeśli tak, to możemy coś wspólnie pokombinować. Myślę, że warto.
Można by trochę rozszerzyć formułę. Nie tylko krytyka tzw. ruchu audiofilskiego, ale pomysły w jaki sposób stworzyć dobry system hifi za stosunkowo niewielkie pieniądze. Forum z definicji niezależne, bez moderacji wpisów, banowania itp.

Anonimowy pisze...

No to pa pa.

Pozdrawiam ciepło
./rochu

XYZPawel pisze...

pivus - dzięki za dobre chęci :) dobry sprzęt można mieć obecnie za grosze :) czy trzeba do tego specjalnego forum ? Myślę, że lektura mojego bloga trochę może rzucić światła na ten problem ;) szczerze też mówiąc... własne forum to jest też trochę pochłaniacz czasu... w dużej części jednak straconego na, wprawdzie emocjonalne, ale jednak mało twórcze gadki :) a for dla diy'owców już trochę jest ;) tam też się można sporo ciekawych rzeczy dowiedzieć.

XYZPawel pisze...

roszku :) jak wiesz, nie gustuję w chłopcach... ani zimnych ani ciepłych, ale jak Ci mnie brakuje, to zawsze możesz łyknąć tu trochę wiedzy :) wprawdzie wątpię czy zrozumiesz, ale próbuj :)

Anonimowy pisze...

Wiedza. Wiedza, powiadasz.
Od ciebie co najwyżej można uczyć się prymitywnych metod psychomanipulacji wśród osób, nazwijmy to - ubogich duchem.

Nie masz żadnej wiedzy o audio i dobrze o tym wiesz.

Jak widać, po banie z audiostereo.pl dalej cię boli.
I dobrze.
Niech tak zostanie.

Ukłony
./rochu

XYZPawel pisze...

niestety, nie mam nawet prymitywnej wiedzy z manipulacji :) za to mam za sobą technikum elektroniczne (między innymi), więc mam solidne podstawy wiedzy elektronicznej, teoretycznej i praktycznej... A Ty ? windykatorze ? co najwyżej może komuś zwindykowałeś jakiś telewizor... a to trochę mało, żeby się w temacie wypowiadać... Może jesteś bogaty duchem, ale intelektualnie w temacie audio nie znaczysz nic... nawet gorzej, bo szerzysz kompletne głupoty. Przestań pisać i zacznij czytać mojego bloga... Powodzenia :) aha, AS nie jest Twoje :)

Anonimowy pisze...

Jestem jak najbardziej za reaktywacją forum o czym pisze Pivus(masz bazę i maile), ostatnio wróciłem na AS i poczytałem sobie trochę tematów no i ręce opadają, jest kilku userów którym się jeszcze chce cokolwiek wyjaśniać ale trafiają na beton nie do przebicia. Jak wspomniałeś nie mogą tam o Tobie zapomnieć hehe.
Jak pochłaniało forum ci tyle czasu to skaperuj sobie jeszcze jakiegoś zaufanego admina i po sprawie, żeby nie było- nie mam siebie bynajmniej na myśli :) Nie mniej poczytał bym sobie wpisy Nawiedzonego, Krzyśka, Mulsa itd. O Zefce zapomniałem ;)fajną muzę zdarzało się jej nieraz zaproponować, pozdrów ją :). No i o Resurectorze bym coś napisał, wpadł całkiem przypadkiem w moje ręce i zrobił mi trochę zamieszania w głowie podobnie jak Krzyśkowi kable :)

Fan AS

XYZPawel pisze...

Fanie AS :) jak łaskawie zerkasz na resurectora, to faktycznie nie jest dobrze ;) Wirus audiofilii jest niebezpieczny, i jak wirus opryszczki, chyba niezniszczalny, ale trzeba go kontrolować :) Zrób sobie jakiś serwer medialny, to zajmiesz czymś myśli i ręce :) Co do xyzaudio.pl, to już wszystko zostało powiedziane :( formuła się wyczerpała. Gdybym mógł, to bym pewno pisał na AS, bo tam są ludzie, niezarażeni, którym można pomóc :) ale może i dobrze, bo to i tak stracony w 90% czas :) Zawsze można tutaj wymienić jakąś myśl :)

Anonimowy pisze...

Myślę, że to będzie dobre miejsce na wklejenie tego linka:

http://www.wprost.pl/ar/225042/Zawod-wzmacniacz/?I=1456

O buzz mareketingu słyszałem, ale nie sądziłem iż rozwinął się on na taką skalę, no i ten link wiele tłumaczy ;)Niektóre fora będę czytał jeszcze bardziej uważnie pod tym kontem ;)

Fan AS

audiozmagania pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.